Χαιρετώ το newsgroup
Προσπαθώ εδώ και λίγο καιρό να μπω στο νόημα του myDATA για μια παλαιότερη εφαρμογή αποθήκης σε MS-ACCESS την οποία θέλω να αναβαθμίσω για ηλ. τιμολόγηση και αποστολή παραστατικών στο myDATA, με αρκετή δυσκολία όμως και όχι τόσο μεγάλη επιτυχία ακόμα, καθώς δεν έχω γνώσεις στα λογιστικά οπότε αν μπορούν οι εμπειρότεροι εδώ ας βοηθήσουν. Έχω μέχρι στιγμής αυτές τις απορίες:
1) Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι δείχνει το XLS με τους συνδυασμούς κατηγοριών χαρακτηρισμών/τύπων στο σύνδεσμο:
https://view.officeapps.live.com/op/vie ... BROWSELINK
2) Τι νόημα έχει η δεξιά στήλη ΕΞΟΔΑ στο παραπάνω XLS, στα είδη τιμολογίων που αφορούν έσοδα; (π.χ. 1.1)
3) Πρέπει να επιλέξει ο διαχειριστής της εφαρμογής ΜΟΝΟ κάποιους από αυτούς τους συνδυασμούς ανάλογα με την επιχείρηση και πάντα με βάση τις οδηγίες του λογιστή για το ποιες θα είναι αυτές;
4) Όταν ξεκινά π.χ. ένα τιμολόγιο πώλησης εμπορευμάτων, υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιες γραμμές έχουν διαφορετικό συνδυασμό category/E3, ώστε να φανεί αυτό και στο XML; Τα έτοιμα παραδείγματα στο site του Υπουργείου δε με βοήθησαν αρκετά. Π.χ. η εταιρεία που χρησιμοποιεί την εφαρμογή πουλάει αναψυκτικά/νερά/ποτά σε επιχειρήσεις/ιδιώτες/δήμο και κάνει συντήρηση σε θερμοψύκτες νερού. Όλες οι γραμμές στα τιμολόγια πρέπει να έχουν τον ίδιο συνδυασμό χαρακτηρισμό (category/E3...), ή μπορεί να υπάρχει και διαφορετικός σε κάθε γραμμή;
Και στην περίπτωση που κάθε γραμμή μπορεί να έχει άλλο συνδυασμό, στην περίληψη παραστατικού πρέπει να ξαναγραφούν οι χαρακτηρισμοί απλά ως σύνολα;
5) Το GrossValue = Net + FPA + Χαρτόσημο + Τέλη + Άλλοι φόροι - Παρακρατήσεις - Κρατήσεις ;
6) Ποια η διαφορά στο myDATA, της ακύρωσης τιμολογίου, από την έκδοση πιστωτικού συσχετιζόμενου; Το ακυρωμένο π.χ. διαγράφεται σαν να μην είχε σταλεί ποτέ;
7) Τα πιστωτικά συσχετιζόμενα, είναι στην ουσία ακριβή αντίγραφα του συσχετιζόμενου, απλώς με άλλο τύπο τιμολογίου (5.1) και νέο ΜΑΡΚ μαζί με το συσχετιζόμενο ΜΑΡΚ; Δηλ. είναι ανάγκη να τα δημιουργεί πάλι χειροκίνητα στην εφαρμογή βάζοντας το συσχετιζόμενο ΜΑΡΚ, ή απλώς το πρόγραμμα αρκεί να κάνει αυτόματα πλήρες αντίγραφο, βάζοντας τον τύπο τιμολογίου 5.1 και στέλντοντάς το στο myDATA να λάβει ΜΑΡΚ;
8) Αν υπάρχουν κρατήσεις/φόροι σε μία μόνο γραμμή του τιμολογίου, σημαίνει ότι πρέπει να καταχωρηθούν με χειροκίνητο υπολογισμό πάνω στη γραμμή και όχι αυτοματοποιημένα όπως γίνεται εύκολα επί του συνόλου του τιμολογίου;
-----------------------------------------
Δεν έχω δυστυχώς πρόσβαση σε κάποιο λογιστή και μάλλον δεν θα ήθελαν να τους ταλαιπωρεί άλλος ένας μαζί με τους πελάτες τους. Οπότε όσα έχω καταλάβει έως στιγμής, ήταν από τις προδιαγραφές και από τα βίντεο του myDATA. Ελπίζω να μη σας κούρασα και ευχαριστώ προκαταβολικά.
Μερικές απορίες σε βασικά περί myDATA
-
- Δημοσιεύσεις: 39
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 01, 2022 10:33 pm
Re: Μερικές απορίες σε βασικά περί myDATA
Καλημέρα,
σχετικά με τα ερωτήματα σας, παρακαλώ σημειώστε ότι δεν είμαι λογιστής, θα έχετε μία πιο ακριβή/ορθή εικόνα από έναν λογιστή σε κάποια από τα ερωτήματα σας. Ως εκ τούτου ότι σας γράφω, ενδέχεται να μην είναι και ακριβές:
1. Κάθε εγγραφή (όπου εγγραφή είναι ακόμα και η γραμμή τιμολόγησης) παίρνει ένα λογιστικό χαρακτηρισμό για την ορθή διαβίβαση της στην πλατφόρμα MyDATA. Στο pdf το οποίο παρέχεται από την ίδια την ΑΑΔΕ, έχει τους αντίστοιχους κωδικούς Ε3 για τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς. Το κάθε παραστατικό θα πρέπει να διαμορφώνει αυτομάτως τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς, ανάλογα με τον τύπο του παραστατικού, τι αφορά (έσοδα/έξοδα) καθώς και η γραμμή τιμολόγησης τι αφορά. Αυτούς τους συνδυασμούς τους δίνει μέσω του XLS αρχείου η ΑΑΔΕ ως βοήθεια στον προγραμματιστή για την εφαρμογή του.
2. Και τα έξοδα θα πρέπει να χαρακτηρίζονται (τα παραστατικά εξόδων). Αν δεν τα κάνει η εφαρμογή σας, τα κάνει ο λογιστής του πελάτη σας. Π.χ. ο πελάτης σας μου αποστέλλει ένα παραστατικό πωλήσεων για ένα laptop που του ζήτησα. Ως έσοδο από τη μεριά του εκδότη (του πελάτη σας) θα πρέπει να δηλωθεί με την αντίστοιχη εγγραφή (έσοδα χονδρικής ή λιανικής αντίστοιχα για αγαθά->Ε3....). Από τη μεριά του λήπτη (τη δική μου) το laptop αυτό μπορεί να το θέλω για εμπόριο ή π.χ. να αποτελεί πάγιο περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης μου. Θα πρέπει να γίνει και αυτή η διαβίβαση στο έξοδο (από μεριάς μου) προς την ΑΑΔΕ.
3. Αυτό είναι δικό σας θέμα, αναλόγως σε ποιά "κατηγορία" πελατών απευθύνεται η εφαρμογή σας. Π.χ. αν απευθύνεται μόνο σε ιατρούς, λογικά θα έχετε μόνο τιμολόγια και αποδείξεις παροχής υπηρεσιών. Με τους αντίστοιχους χαρακτηρισμούς πάντα.
4. Αναλόγως το παραστατικό και το είδος/υπηρεσία που τιμολογεί ο πελάτης σας στη γραμμή τιμολόγησης. Π.χ. μπορεί να έχετε ένα σκέτο ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΠΩΛΗΣΗΣ (κωδικός 1.1) το οποίο στην πρώτη γραμμή να παρουσιάζει ένα αναψυκτικό. Στη δεύτερη γραμμή να δηλώνεται μία υπηρεσία. Διαφορετικοί κωδικοί Ε3 για το καθένα. Εκτός αν και στις δύο γραμμές παρουσιάζονται είδη τα οποία ανήκουν στην ίδια κατηγορία λογιστικής (ή υπηρεσίες αντίστοιχα).
5. Με κάθε επιφύλαξη ναι(δε θυμάμαι ακριβώς τώρα αλλά κάπως έτσι νομίζω). Μπορείτε να στείλετε αντίστοιχα παραδείγματα xml στο δοκιμαστικό περιβάλλον και να διαπιστώσετε αν όντως ισχύει ο "κανόνας" που παραθέσατε.
6. Το ακυρωτικό σημείωμα βάσει νόμου έχω την αίσθηση ότι ισχύει για την ίδια ημερομηνία που εκδόθηκε το αρχικό παραστατικό. Εφόσον παρέλθει η ημερομηνία αυτή, βάσει νόμου πρέπει να εκδώσουμε πιστωτικό παραστατικό. Σημειώστε ότι στο mydata δεν αποστέλλουμε xml για το ακυρωτικό παραστατικό, παρά μόνο μία εντολή ακύρωσης του ΜΑΡΚ που έλαβε το αρχικό μας παραστατικό. Αντιθέτως, τα πιστωτικά θα πρέπει να διαβιβαστούν κανονικά με xml.
7. Μπορεί να είναι και ακριβή αντίγραφα ή και όχι, ανάλογα του σκοπού διακίνησης (π.χ. σε περίπτωση έκπτωσης δεν είναι ακριβές αντίγραφο του αρχικού παραστατικού)
8. Το MyDATA προς το παρόν (και δεν έχω ακούσει ότι πρόκειται να αλλάξει αυτό), επιτρέπει και τη δήλωση φόρων σε επίπεδο γραμμής παραστατικού αλλά και στο σύνολο του παραστατικού.
σχετικά με τα ερωτήματα σας, παρακαλώ σημειώστε ότι δεν είμαι λογιστής, θα έχετε μία πιο ακριβή/ορθή εικόνα από έναν λογιστή σε κάποια από τα ερωτήματα σας. Ως εκ τούτου ότι σας γράφω, ενδέχεται να μην είναι και ακριβές:
1. Κάθε εγγραφή (όπου εγγραφή είναι ακόμα και η γραμμή τιμολόγησης) παίρνει ένα λογιστικό χαρακτηρισμό για την ορθή διαβίβαση της στην πλατφόρμα MyDATA. Στο pdf το οποίο παρέχεται από την ίδια την ΑΑΔΕ, έχει τους αντίστοιχους κωδικούς Ε3 για τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς. Το κάθε παραστατικό θα πρέπει να διαμορφώνει αυτομάτως τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς, ανάλογα με τον τύπο του παραστατικού, τι αφορά (έσοδα/έξοδα) καθώς και η γραμμή τιμολόγησης τι αφορά. Αυτούς τους συνδυασμούς τους δίνει μέσω του XLS αρχείου η ΑΑΔΕ ως βοήθεια στον προγραμματιστή για την εφαρμογή του.
2. Και τα έξοδα θα πρέπει να χαρακτηρίζονται (τα παραστατικά εξόδων). Αν δεν τα κάνει η εφαρμογή σας, τα κάνει ο λογιστής του πελάτη σας. Π.χ. ο πελάτης σας μου αποστέλλει ένα παραστατικό πωλήσεων για ένα laptop που του ζήτησα. Ως έσοδο από τη μεριά του εκδότη (του πελάτη σας) θα πρέπει να δηλωθεί με την αντίστοιχη εγγραφή (έσοδα χονδρικής ή λιανικής αντίστοιχα για αγαθά->Ε3....). Από τη μεριά του λήπτη (τη δική μου) το laptop αυτό μπορεί να το θέλω για εμπόριο ή π.χ. να αποτελεί πάγιο περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης μου. Θα πρέπει να γίνει και αυτή η διαβίβαση στο έξοδο (από μεριάς μου) προς την ΑΑΔΕ.
3. Αυτό είναι δικό σας θέμα, αναλόγως σε ποιά "κατηγορία" πελατών απευθύνεται η εφαρμογή σας. Π.χ. αν απευθύνεται μόνο σε ιατρούς, λογικά θα έχετε μόνο τιμολόγια και αποδείξεις παροχής υπηρεσιών. Με τους αντίστοιχους χαρακτηρισμούς πάντα.
4. Αναλόγως το παραστατικό και το είδος/υπηρεσία που τιμολογεί ο πελάτης σας στη γραμμή τιμολόγησης. Π.χ. μπορεί να έχετε ένα σκέτο ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΠΩΛΗΣΗΣ (κωδικός 1.1) το οποίο στην πρώτη γραμμή να παρουσιάζει ένα αναψυκτικό. Στη δεύτερη γραμμή να δηλώνεται μία υπηρεσία. Διαφορετικοί κωδικοί Ε3 για το καθένα. Εκτός αν και στις δύο γραμμές παρουσιάζονται είδη τα οποία ανήκουν στην ίδια κατηγορία λογιστικής (ή υπηρεσίες αντίστοιχα).
5. Με κάθε επιφύλαξη ναι(δε θυμάμαι ακριβώς τώρα αλλά κάπως έτσι νομίζω). Μπορείτε να στείλετε αντίστοιχα παραδείγματα xml στο δοκιμαστικό περιβάλλον και να διαπιστώσετε αν όντως ισχύει ο "κανόνας" που παραθέσατε.
6. Το ακυρωτικό σημείωμα βάσει νόμου έχω την αίσθηση ότι ισχύει για την ίδια ημερομηνία που εκδόθηκε το αρχικό παραστατικό. Εφόσον παρέλθει η ημερομηνία αυτή, βάσει νόμου πρέπει να εκδώσουμε πιστωτικό παραστατικό. Σημειώστε ότι στο mydata δεν αποστέλλουμε xml για το ακυρωτικό παραστατικό, παρά μόνο μία εντολή ακύρωσης του ΜΑΡΚ που έλαβε το αρχικό μας παραστατικό. Αντιθέτως, τα πιστωτικά θα πρέπει να διαβιβαστούν κανονικά με xml.
7. Μπορεί να είναι και ακριβή αντίγραφα ή και όχι, ανάλογα του σκοπού διακίνησης (π.χ. σε περίπτωση έκπτωσης δεν είναι ακριβές αντίγραφο του αρχικού παραστατικού)
8. Το MyDATA προς το παρόν (και δεν έχω ακούσει ότι πρόκειται να αλλάξει αυτό), επιτρέπει και τη δήλωση φόρων σε επίπεδο γραμμής παραστατικού αλλά και στο σύνολο του παραστατικού.
Χρήστος Γούλας
.COM Business Computing
.COM Business Computing
-
- Δημοσιεύσεις: 39
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 01, 2022 10:33 pm
Re: Μερικές απορίες σε βασικά περί myDATA
Ευχαριστώ πολύ. Έχω γενικά πελαγώσει, παρόλο που πιστεύω ότι δεν είναι τόσο διαφορετικές οι περιπτώσεις εγγραφών που πρέπει να παράξω στο xml.
Re: Μερικές απορίες σε βασικά περί myDATA
Εάν μπορείτε, γράψτε τι είδους προβλήματα αντιμετωπίζετε, να τα δούμε στο μέτρο του εφικτού, ένα προς ένα.
Χρήστος Γούλας
.COM Business Computing
.COM Business Computing
-
- Δημοσιεύσεις: 39
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 01, 2022 10:33 pm
Re: Μερικές απορίες σε βασικά περί myDATA
Δουλεύω στο dev myDATA. Χτίζω το XML και αφού κάνω POST, δοκιμάζοντάς το στην εφαρμογή SOAPUI 5.7 και παίρνω την απάντηση της εικόνας (403 Forbidden) χωρίς κάποιο άλλο σφάλμα. Υπάρχει κάποιο θέμα με τις αποστολές στο dev myDATA; Δεν θα έπρεπε να παρω XML απάντηση (ResponseDoc)
- Συνημμένα
-
- Untitled.png (76.12 KiB) Προβλήθηκε 8527 φορές
Re: Μερικές απορίες σε βασικά περί myDATA
Κοιτάξτε,
εγκατέστησα το SOAPUI 5.7.
Για το ακόλουθο link ενός xml(διορθώστε τους Α.Φ.Μ. του issuer και του counterpart), δουλεύει επιτυχώς η διαβίβαση (επισυνάπτω και screenshot):
https://mydata.dot-com.gr/viewtopic.php?f=5&t=5
Είχα σφάλμα 400 - bad gateway λόγω του ότι έκανα copy paste ta credentials και κάπου τράβηξε έναν έξτρα χαρακτήρα, τον οποίο και δεν έβλεπα μέχρι που έκανα κλικ στο parameters και κατόπιν εμφανίστηκε.
εγκατέστησα το SOAPUI 5.7.
Για το ακόλουθο link ενός xml(διορθώστε τους Α.Φ.Μ. του issuer και του counterpart), δουλεύει επιτυχώς η διαβίβαση (επισυνάπτω και screenshot):
https://mydata.dot-com.gr/viewtopic.php?f=5&t=5
Είχα σφάλμα 400 - bad gateway λόγω του ότι έκανα copy paste ta credentials και κάπου τράβηξε έναν έξτρα χαρακτήρα, τον οποίο και δεν έβλεπα μέχρι που έκανα κλικ στο parameters και κατόπιν εμφανίστηκε.
Χρήστος Γούλας
.COM Business Computing
.COM Business Computing
Re: Μερικές απορίες σε βασικά περί myDATA
Έχετε υπόψιν σας ότι αναφέρθηκαν προσφάτως προβλήματα με 403 error στο dev του MyDATA όταν οι κλήσεις γινόταν χωρίς SSL certificate. Το οποία όμως, όπως έχει αναφερθεί, έχουν επιδιορθωθεί. Ίσως να θέλατε να δοκιμάσετε εκ νέου με άλλα credentials..
Χρήστος Γούλας
.COM Business Computing
.COM Business Computing